terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar

terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar
aku nak jadi hamba Allah yang bertaqwa kepada Nya

Wednesday, July 21, 2010

teka teki

~Teka-tekuk~

Bos:>"Syiera on 7...cum here"
Aku:>"Ye bos..",ak mmbalas..(lam ati:>bengangnyer ak...setaw ak..xde la plak lam ic nama ak cm2..nasebla bos..klu x....??) Bos:>"I ader 1 teka-teki tuk U..berani nk jwab??"
Aku:>"Berani bos" (lam ati:>adey,keje berlambak-lambak..tym ni jgk...) Bos:>"Ade ahli syurga(kanan) n ahli neraka(kiri)...diberi 1 tugas...tuk membina jambatan ke tengah tuk menghubungkn dorg..lpas bbrapa lama...ahli neraka berjaya siapkn 90% bhgian manakala ahli syurga belum siapkn even suku percent pon..U rse npe??"
Aku:>smbil menoleh merata,cbe dpatkn jwpan dri dinding,meja..n pape jer bahan konkrit n abstrak lam bilik bos ak..dgn hampa..ak menjwab.."hurmm....sy kurg pasti la bos....bg sy mse ley??" Bos:>"okeyh..seminit"
Aku:>erk,bek xyah bg klu cm2.."hurmm...sy rse..." Bos:>"Ok!!time's up...I bg jwapan trusla...U taw x..kt sebelah kiri 2 ade arkitek,engineer,QS..n blabla...side kanan plak..tok2 imam,org2 alim...mne dorg reti nk wat jambatan....hahaha..kn3??"
Aku:>"Erk...oo.."..smbil snyum yg x bpe ikhlas,"klu cm2,sy smbung wat kje ek bos" Bos:>"Sila2"...smbil gelak..
p/s:>ayat telah diubahsuai utk ksnangan tuan2 membca...mksud asal msih sama..haha
Moral of da story:>
*Ak sndri ponk xtaw sbnrnyer...samada jgn jd engineer @ jadila org beriman...huhu
*Ble pk2 lik..btol jgk ape bos ak ckp..But,ak nk highlight kt cni...BUKAN SEMUA arkitek,engineer n blabla tuhh ahli neraka...
*Aku wase melalui pnglman bos ak sndri as an engineer..dy taw dnia engineer ni mcm mne..pnuh ngan rasuah..klu x,xdela kes stadium runtuhla...jmbtan robohla..explosion la...
*Bos ak sllu pesan..klu nk jd engineer..bkn stkat PNGK ok...tp kna bersedia mental n fizikal...bidang laen pn ade jgk hal2 mcm ni..tp bidang ni lg kerap bermain ngan duit..
*Sekali lg ak tegaskn..bkn semua mcm 2..ak salute spring org yg pndai wak dri n x terlibat ngan suma2 nih..ley jd mentor ak...ak nk engineer yg mtlamat asalnyer,applied science to accomodate people...dat's da thing...doakn ak.....

rase macam nak pakai nokia 5800

ok kot kalau aki pakai nokia 5800 neh?

  Perh memang function dia gila-gila lah minat aki kalau pakai, dah la ada gps, baru senang aki nak gi memaner kurang sesat sikit kot hihihi..

Tuesday, July 20, 2010

budak perumpuan berhati-hatilah

MACHANG: Penduduk kampung di Pulai Chondong di sini, gempar apabila menemui mayat seorang perempuan bogel dalam keadaan terapung dengan kaki kanannya diikat pada anak pokok di Sungai Bagan di kampung itu, petang ini.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Mazlan Lazim berkata, mayat perempuan itu ditemui pada jam 1.15 petang oleh beberapa penduduk kampung dan pihaknya mempercayai mangsa dibunuh berdasarkan beberapa kesan tikaman.

"Mayat perempuan itu dipercayai berumur 20-an dan ketika ditemui di bahagian dadanya terdapat kesan tikaman manakala kaki kanannya diikat pada anak pokok di sungai itu.

"Kita percaya kejadian itu berlaku dalam tempoh seminggu yang lalu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian.

Mazlan berkata, pihaknya juga menjumpai seluar jeans yang dipercayai milik mangsa kira-kira 250 meter dari tempat kejadian dan tidak terdapat sebarang dokumen pengenalan mangsa ditemui.

Beliau berkata, berikutan itu polis mengklasifikasikannya sebagai kes bunuh dan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Katanya, mayat mangsa telah dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Baharu untuk bedah siasat.

Sehubungan itu, Mazlan meminta ibu bapa yang kehilangan anak perempuan supaya menghubungi mana-mana balai polis berdekatan untuk tindakan selanjutnya.-Bernama

budak perumpuan berhati-hatilah

MACHANG: Penduduk kampung di Pulai Chondong di sini, gempar apabila menemui mayat seorang perempuan bogel dalam keadaan terapung dengan kaki kanannya diikat pada anak pokok di Sungai Bagan di kampung itu, petang ini.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, Asisten Komisioner Mazlan Lazim berkata, mayat perempuan itu ditemui pada jam 1.15 petang oleh beberapa penduduk kampung dan pihaknya mempercayai mangsa dibunuh berdasarkan beberapa kesan tikaman.

"Mayat perempuan itu dipercayai berumur 20-an dan ketika ditemui di bahagian dadanya terdapat kesan tikaman manakala kaki kanannya diikat pada anak pokok di sungai itu.

"Kita percaya kejadian itu berlaku dalam tempoh seminggu yang lalu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian.

Mazlan berkata, pihaknya juga menjumpai seluar jeans yang dipercayai milik mangsa kira-kira 250 meter dari tempat kejadian dan tidak terdapat sebarang dokumen pengenalan mangsa ditemui.

Beliau berkata, berikutan itu polis mengklasifikasikannya sebagai kes bunuh dan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Katanya, mayat mangsa telah dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Baharu untuk bedah siasat.

Sehubungan itu, Mazlan meminta ibu bapa yang kehilangan anak perempuan supaya menghubungi mana-mana balai polis berdekatan untuk tindakan selanjutnya.-Bernama

Monday, July 19, 2010

Rogol

Kenapa Tak Rogol  Saya? 



Kisah benar ini  berlaku di US .
 
Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US .  Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang bagus. 


Suatu malam perempuan  ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia  mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan  tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu. 


Disebabkan hari yang  agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak  gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan  bersaorangan.
 

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih  Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan  tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah  memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan  agar Allah membantu dia disaat itu.
 

Masa dia melepasi tempat lelaki itu  bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik  lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke  rumahnya.
 

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang  perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong  yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut.  Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah  perogol itu.
 

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat  aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas  siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang  dicari.
 

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia  mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu,  tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu  sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol  tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat  lain).
 

Dia pun tanya perogol itu..
 

“Why don’t you do anything to  me on that night even though you know that I’m alone?” 
(Kenapa awak tak buat  apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa  tu?)
 

Perogol tu jawab:
 

“No, you are not alone. That night I saw  two young man walking with you. One on your right side and the other one was by  your left side. If you were alone of course you will be my victim.”
 
(Tak,  awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan  awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah  awak sorang2 malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)
 

Wanita ni  rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat  Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia  baca malam itu.
 

p/s : MORAL CERITA INI???
 

Jika kita sebagai  hambaNya menurut segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia  pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan memelihara kita. Wanita tadi  pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga batas-batas  yang ditetapkan Islam. Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah  malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga hambaNya yang sentiasa ingat akan  diriNya.
 

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat  tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang  siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan  memberi pertolongan kepadanya ..."
 
[Dari Abdullah bin ‘Amr  r.a.]
 

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan  ku...
 
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang  bermanfat...
 
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata  orang mukmin iaitu DOA….
 

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari  kejahatan syaitan yang di rejam…….
 

Korang yg bergelar  wanita...amalkanlah ..
 
moga lelaki bermata buaya emas tak ganggu  kalian...

susahnya kalau power point pon lembab huhu

  Apalah aki neh buat Power Point pon slow sangat kenapa lah kemahiran seperti ini amat mencabar.  Lambatnya aki nak menguasai kemahiran aplikasi komputer neh.  Silap aki jugak selalu mengharapkan orang jer, sekarang dah susah nak guna pun dah kurang pandai dan lembap jer.

  Kerja macam neh hebatlah aki, tapi kadang-kadang je la. Sebab kadang-kadang tak reti jugak aki nak buat semua neh. kena mita tolong orang lain jugaklah hihi.
  Ish berbalik ke miccrosoft word aki dah jumpa dah cara nak buat boder tu, apa kata aki kembali ke microsoft word semula jer hihi.
  Wah pukul 4 kena pergi Solid Gym abang wan keluar huhu.  Baru nak tidur huhu cancel program aki haha. tapi tak per jugak senaman menyihatkan badan .Lagi pon inilah masanya aki nak wat badan kasi tough sikit, baru awek-awek ternganga mulut bila lihat aki bertubuh sasa ini.
  nAK KELUAREDA ABG WAN SUH ANTAR GI KB MALL

 

Sunday, July 18, 2010

Kenapa hati ini sedih

  Kenapa aki rasa mcm meracau jer huhuhu.. Setiap masa selalu rasa tak tenteram jer. Owh Tuhan bantulah aki, derita rasanya kehidupan begini. Benarkah pada umur sebegini hormon masih tak setabil dan emosi selalu terganggu.
  Adakah aki mempunyai masalah sakit jiwa. Kepastian sakit jiwa macam ada juga dalam diri b. Siapakah mampu mengubati sakit aki neh. Adakah ubat yang mampu membantu aki supaya sembuh dan sihat tanpa penyakit. Adakah aki mempunyai harapan untuk pulih seperti sedia kala.
  Kenapa perlu aki menjadi begini, setiap masa aki perlu berasa hati yang perit. Kenapa tiada orang yang mampu mengubati diri aki apabila sakit atau penyakit ini hadir dalam diri aki. Yang penting bagaimana aki leh mempunyai penyakit ini. Bukankah sebelum ini aki insan paling cool.
  Kawal aki kawal diri anda. anda boleh anda boleh anda boleh tapi kenapa ini melanda aki. Adakah orang lain sama jer macam aki atau aki jer yang mempunyai penyakit ini. huhu

jangan mengalah aki. tapi kenapa aki terasa lemah je. mungkin kesihatan juga memainkan peranan penting. tapi aki rasa sihat jer. mungkin tekanan di tempat kerja buat aki jadi begitu. Namun persoalan ini mengungkap misteri dalam diri aki. Aki keciwa dengan diri sendiri, aki lemah semua menda tak mampu nak buat sendiri, asyik-asyik nak minta pertolongan orang lain jer. kenapa perlu sangat bantuan dari orang lain. Bukankah untuk berjaya dalam hidup adalah jika kita fikir kita boleh, kita boleh melakukannya. Bagaimana aki ingin mengubati penyakit ini.
  Pernah dulu aki fikirkan aki perlu rajin. Tapi selepasa itu jadi pemalas jugak. Jadi bagaimana sebenarnya aki mampu untuk memperbaiki diri aki sekarang ini. BAGAIMANA. BAGAIMANA. BAGAIMANA.
  Tanya pon tak guna.  Mana ada orang layan kalau orang gila macam aki tanya menda macam ini. aki tanya aki kenalah jawab sendiri. harap Allah  S.W.T. sentiasa memberi hidayah dan petunjuk kepada aki dalam meneruskan kehidupan aki memperbaiki diri aki dalam menempuh kehidupan seterusnya..........


wtf

Saturday, July 17, 2010

Alleycats - Hingga Akhir Nanti *Original Audio

ari neh aki wat lawatan muzium Kelantan

  Wah dashatnya tenguk ular berbisa. Aki neh bada jer besar rupanya kat ular pon takut.  Ada sorang budak neh memang berani lah ular pon dia main pegang mcm tu jer. rileks jer, sikit pon tak takut
  Mungkin kalau banyak berlatih, ular neh leh jadi sup ular dia masak. aki dalam bahaya, nanti ingatkan sup belut, rupanya sup ular ah payah daks hihihi kena berhati-hati neh haha.

  Perh beraninya berdiri sebelah ular hahaha. Tak takut ular tu mengorat ker?


  Wah manjanya ular tu bila dipegang. Diam jer dia tanpa sebarang tindakan haha. tinggi ilmu si ketot neh menjinakkan ular haha. nanti aki nak jadi ular biar aki gigit dia neh haha, baru padan muka dia kiki.
dia ni lah Puteri Aryanni Ratu Ular kat Malaysai neh. setakat ular tu dia main pegang-pegang jer. Entah apa dia bace , berani betul dia neh kasi tabik sekalilah haha

Friday, July 16, 2010

Ummati,umati,umati

Insaflah wahai sahabat sebelum terlambat. kita masih mempunyai masa huhu

Monday, July 12, 2010

hati bercelru, emosi tak stabil

  Wah sampai mendera. Adakah ini bermaksud aki juga adalah seorang pendera. harap-harap aki tidak menjdai sampai ke tahap itu. bahaya ooo main dera-dera neh. Kalau dera neh bukan saja sakit tubuh badan sahaja. Tetapi boleh melibatkan mental dan emosi seseorang itu menjadi terganggu, bahaya oo.
  Tapi kita bukan boleh tune-tune perasaan ini. Memang datang tetiba sahaja, itu yang boleh jadi merbahaya. Datang pulak bukan sikit-sikit selagi tak berpuas hati selagi itu tak berhenti.

  Bahaya kalau aki menjadi seorang bapa yang terlampau garang jugak. Kadang-kadang bahaya jugak kalau menjadi terlampau ganas, boleh mnyebabkan kecederaan, even kepada anak sendiri. huhuhu. Isteri pun perlu berwaspada daripada penderaan suami. Jika berlaku sesuatu cepat-cepatlah bawa berbincang dengan suami anda mengenai apa masalah yang dihadapi beliau untuk mengatasi masalah yang dihadapi suaminya.
  Bahayanya takut aki kejadian seumpama ini jika berlaku. Tetapi bila dah marah bukan kita boleh tahan-tahan.



Keganasan yang melampau pada masa kini menggunakan senjata..
Bahaya kalau pengunaan senjata itu berleluasa dewasa kini.


berita di petik dari metro 13.07.2010
AMPANG “Saya minta maaf,” kata dramatis terkenal Badrul Muhayat, 42, di Mahkamah Majistret di sini semalam selepas isterinya, Julia Daud, 29, bersetuju dengan bayaran kompaun RM1,000, kerana tuduhan mencederakan isterinya itu pada Mac lalu.
Dia berkata demikian di hadapan Majistret Wan Karimah Wan Ab Ghani selepas pihak pendakwaan dan pembelaan bersetuju dan mencapai kata sepakat menyelesaikan kes terbabit mengikut Seksyen 202 Kanun Acara Jenayah.
“Memandangkan kedua-dua pihak bersetuju kesalahan ini diselesaikan mengikut Seksyen 260 Kanun Acara Jenayah, mahkamah dengan ini bersetuju dan membenarkan kompaun RM1,000 dibayar kepada pengadu (Julia) dan mahkamah membebaskan orang kena saman (Badrul Muhayat) daripada tuduhan tersebut,” kata Wan Karimah. Terdahulu prosiding ditangguhkan selama setengah jam selepas mahkamah memberi peluang kepada pihak pembelaan yang diwakili peguam bela Abdul Rashid Tasin berbincang dengan isteri tertuduh yang turut hadir di mahkamah.

Pihak Pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya Nurhusnita Mohd Radzi tiada bantahan dengan permohonan itu.

Ketika prosiding kembali berjalan, Wan Karimah bertanyakan kepada Julia sama ada dia bersetuju dengan kompaun dikenakan.

“Saya setuju dan saya mahu kompaun diserahkan di dalam mahkamah,” jawabnya.

Mahkamah kemudian memberi peluang kepada bekas model itu memohon maaf atas kesalahan yang dilakukan terhadap isterinya.

Bagaimanapun, tertuduh atau nama penuhnya Badrul Muhayat Ahmad Jailani, yang hadir ke mahkamah dengan berkemeja biru memberi alasan, peguam yang mewakilinya telah berbuat demikian ketika awal prosiding berjalan.

Dia kemudian memohon maaf tanpa melihat Julia yang berdiri di sebelahnya selepas sekali lagi Wan Karimah bertanyakan sama ada dia mahu meminta maaf atas tindakannya itu.

Badrul kemudian menyerahkan wang kompaun berjumlah RM1,000 itu kepada isterinya di dalam mahkamah.

Dia yang popular dengan filem Harry Boy dan Azizah The Legend didakwa dengan sengaja menyebabkan kecederaan kepada Julia Daud, 29, dengan menumbuknya di muka, menendang di perut dan memukulnya dengan menggunakan batang penyapu di punggung dan kaki di rumah mereka di lot 313E, Jalan 49B, Bukit E, Kampung Cheras Baru, di sini, jam 7 pagi, 24 Mac lalu. Dia di dakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah seksyen sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Mengikut fakta kes kejadian berlaku selepas terjadi pertengkaran kecil antara pasangan suami isteri itu sehingga tertuduh bertindak mencederakannya. Pengadu kemudian membuat laporan polis dan mendapatkan rawatan di Hospital Ampang.

Akhbar sebelum ini melaporkan Badrul Muhayat, yang diburu selepas dikatakan menghilangkan diri apabila isterinya membuat aduan polis mendakwa dibelasah dan dicederakan, ditahan di sebuah restoran di Taman Nirwana, dekat sini.



perasaan cemburu itu salah ke?


  Adakah salah perasaan cemburu ini, tapi perasaan neh bukan boleh control-control kan. Bila dia nak keluar dia keluar sendiri. Bila nak Pergi perasaan ini pergi sendiri, dah bagaimana aki nak buat, adakah aki perlu wirering suis baru pulak baru perasaan ini tidak datang?
  Tapi masa sekolah dulu memang cikgu aki ada ajar supaya mempunyai perasaan cemburu. Kegunaan dalam pelajaran lah bukan dalam percintaan. Cikgu tu suruh kita cemburu dengan rakan yang dapat markah tinggi. Jadi dari situlah akan mewujudkan persaingan sihat. Tapi sampai sekarang aki tetap bodoh jugak, periksa no last jugak. pantet tul'''''''''''''''''

BAHASA KITA YANG BERLAINAN KENAPA?

  Muka lebih kurang sama.  Bahasa amatlah lah lain bunyinya. Tapi kadang-kadang kalau dihayati dengan lama, mungkin boleh perasan yang maksud bahasa itu hampir sama jer sebenarnya kan?








apakah itu 2rd floor





tahu kah kamu apa air haram?


panjang sangat ke apa lori neh? ke nak bagitau kalau kita ikut rapat2 bermakna, kita dah nak mampus tak lama lagi??\


mereka menjual makanan halal sahaja haha



aaku sendiri tak paham bahsa dia neh jadi korang translete lah sendiri wokeh


dekat sana dadah pon boleh derma ke?

honda pon tabik kat diaorang hahaha



honda terus mengeluarkan kereta model baru haha






ish main jual hokdok kalau kamu mahu. diaorang jual pakai batang2 neh haha


yang neh masalah gak neh..
mak sedara jadi panggilan mak nyah lak haha

kalau signboard yang mcm neh korang paham-paham sendiri lah aku malas nak menerangkan dah haha

Sunday, July 11, 2010

PAKU DI DINDING HATIMU..

PAKU DI DINDING HATIMU..

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat 
mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja. 
Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku. 
"Untuk apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut. 
"Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita 
ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya. Pada hari yang 
Pertama sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu 
tersebut. Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya, 
jumlah paku yang digunakan juga berkurangan. 
Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku 
menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari, 
dimana pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun. 
Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira. 
Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu 
satu persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan. 
Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku 
tersebut. Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut
kepada
 
bapanya dengan bangganya. 
Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata "Kau 
telah melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang 
di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi 
seperti sebelumnya. Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika 
marah, ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini. 
Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya. Tetapi ingatlah, 
tak kesah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatam mu, 
namun lukanya masih tetap ada. Luka di hati adalah lebih pedih dari luka 
fizikal. Sahabat adalah permata yang sukar dicari. 
Mereka membuatkan kamu ketawa dan menggalakan mu
ke arah kejayaan.
 
Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan 
sentiasa membuka hatinya kepada
kita.


"Maafkan saya sekiranya saya pernah meninggalkan kesan berlubang di dinding hati anda."

Saturday, July 10, 2010

ops penatnya balik skulll

adalebih kurang macam Ramli Sarip tak? hihihihi

rokok membahayakan kesihatan kan?

h   Kenapa orang suka menghisap rokok. Rokok dahla mahal, tapi ramai lagi yang menghisap rokok, apa tak reti bahasa ke diaorang neh, termasuk aki sekarang dah kuat menghisap rokok, kenpa erk bahaya tau kenapa degil huhu..
   Jangan hisap rokok la. Ingatlah orang tersayang huhuhu.........  ampun aki bersalah.
minta maaf huhuhuhu.
  Tapi mungkin tekanan yang dihadapi mampu diubati dengan rokok kot. maybe that just the hipotisis. haha
yang real entahlah aki pon tak tahu..
sivaji the boss pon dah tak menghisap rokok dalam citer dia yang terbaru. dia dah tukar dengan gula-gula, sepatutnya aki pon tukar cara hidup aki tu huhuhu.
owh aki perlu ubah cara idup aki plizzzzzzzzzzzzzzzzzz
selamat tinggal rokok..
tapi rokok neh lagi lama kita tinggal lagi rapat pulak kita dengan dia
ada jer dugaan tentang rokok neh hihihihi.
entah hope aki dapat meninggalkannya terus...

wah berkayak teringat waktu berkayak bersam


wah botaknya aki bersama asyarani and along my cousin..
alooo boss mr asyrani
tapi apa kat tangan kanan aki tu opsssssssssssssssss
kantoi...

eheh itu ella masa kecik 
wah tetibe rindu ella
ella did you miss your uncle????
uncle miss you ella.

jauh rombongan neh pergi beraya masa tu
dalam pic tu semua bujang masa neh
tapi dah tiga orang dah kawin dalam pic tu.
bon,atan and zie dah kawin
Alhamdulillah.
Zie pon dah ada sorang anak.

adik ery you are stailo man.
jangan jadi mafia sangat hihihi
jangan tiru jejak langkah abngmuh yang jahat neh.
adik berusalah belajar dengan baik
belajar samapi dapat pendidikan yang terbaik. 
adik jaga mama dengan baik bila abang dah tak dok.
adik jaga cm5696 sekali k.
Keta tu memang mantap wa cakap samalu bro.
keta keluaran terbaru pon belum tentu boleh chalengge keta yang
mempunyai semangat papa tu.

owh abang li dan kemal 
kita sama-sama mengharungi kehidupan ini dalam mencari kejayaan.
dont left me behind bro huhuhu.

wah zaman muda kita sangat jahat kawan-kawan kuh
masa masih sempat untuk kita bertaubat.
kita masih ada kesempatan mencari jalan yang 
terbaik"""
PeAcE
aki berharap dapat bahagia macam mama n papa
aki menjadikan papa dan mama contoh terbaik
maafkan abang.. abang anak jahat yang tak guna.
selalu menyusahkan mama dan papa.
  Abang rindukan papa, hope dapat bersama-sama dengan papa seminit sehari. Papa adalah contoh ayah yang paling terbaik dalam dunia neh. Papa adalah sahabat sejati abang. Papa jujur bersama abang tq papa mencorakkan diri abang.
cuma abang kurang cerdik pilih jalan ini.
ampunkan abang papa. Al-Fatihah buat papa.
semoga roh papa tenang bersama golongan muslimin muslimat di sana.
   Abang nak papa tahu yang abang adalah truly Sulaiman Sons
Iwill do my best in my life like you. I will take care of our family. you are my idol Papa......

cm 5696

  Owh kereta aki yang tersayang, aki minta maaf kerana penutup kereta tu kecik, nak buat mcm maner K.B. Mall yang bagi kita salah saiz. Tulis xl tapi dapat cuma mcm s jer. Keta kancil bolehlh pakai yang kecik macam tu. maafkan aki cm 5696.
                                                                                

alamak cm patotnya kain penutup tu mcm neh tutup nya. sekang neh dapat tutup bonet depan atau lebih dikenali dengan hood jer. aduyai apa boleh buat kerang berfungsi la. takkan nak gi tukar, malas nak membazir masa pergi ke Kota Bharu tu dah la jalan sesak sekarang neh. Pastu kalau pergi tengahari panas bangat pak. Aki neh dah la kulit putih mcm arwah michale jackson masa muda. haha . badan sasa pulak tu macam vin diesel. tapi perasan sendirian jer la tak dok orang peduli pon kat aki neh hahaha.


apa lah nasib cm 5696, papa ampun abang tak pandai jaga cm 5696 papa. dah la kat umah neh parking talaka atap huhu. Ampun papa. Maafkan abang yang bengong neh huhuhu..
   Anyway thank to my lovely gal that spend me more rm tonight to me. You are the best my gal. Terharu sangat bila dapat pewangi kereta yang bau lemon tu, tapi aki dah letak dalam bilik bagi bilik bau wangi . Nanti bila bawak kereta baru alihkan dalam kereta k. Soya yang u belikan walaupon tumpah sikit2 tapi dah bersemadi bersama koko crunch tu. Ampun enak bangat tapi merbahaya untuk dimakan akibat terlampau manis sangat rasanya. I kenalah jaga manis, keluarga belah i kan ada diabetis hihihi..

kalaulah kereta aki macam kereta cadilac neh ada ke kain yang boleh menutupinya..Opsss maafkan ah tom bro Din Jawa. Your car also in my blog ops hahaha. tapi your car look amazing bro. all gurl at K.B. will open their mouth when they see your car.


besarnya lengan ini. Adakah ini adope photoshop?
entahlah hihihi
OPS 
dunt get mad my gal this last year photo.
ops this photo at the ways to Pangkor Island i think hihihihi. Ops i should ask my gal to know the spellings.
Pity Aki Tom......
nak eja dalam english pon tak reti..






my brothersssssssssss
hope they are fine right now huhuhu
tq broooo
i miss you bro


aki perlu menutup kereta ini seperti ini
kereta pegeot sebelah tu pon tak tutup mcm aki..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

my  cm5696
before tukar kaler
huhuhuhu
 ops aki stail ke neh wow,,, niceeeeeeeeeeeeeeeeeeee

benarkah upsr nak dimansuhkan??

bia betul.. ada sesiapa ada fakta tentang ini sila berkongsi dengan aki haha

neh pic yang dirakamkan semasa kami bersama meronda wakaf che yeh. alamak amir ketinggalan tak ikut mungkin di sekolah kot pada masa tu..










makanan aki kuat betul di catu sekarang neh. nak diet kononnya. tapi benarkah elok makan coco crunch selalu takut ada efect jer nanti hihihi. ke kena tukar-tukar dengan konflekss.. owh musykil musykil....

  Owh my big mama. should i eat the bijirin only. haha tell me the answer k. im waiting for your answer hihihi..

Pic neh kami amik masa kat Pulau Perhentian. Masa neh entah saper tolong amikkan gambar kami. owh baru ingat andaq yang amikkan. tq andaq u are great.

  Seronok dapat percutian bersama yang murah. tak perlu nak kuar bajet yang banyak.. kerana percutian kami ni ditaja. Untuk Di Taja hahaha...







  Ini housemate aki. ops kebetulan dia baru jer ofer aki nak maggi tak?? Aki pon nak jawab selamber, leh gaks tapi nak sikit-sikit jer taknak banyak sangat hihihi. padahal memang perot dah lapar hihihi. tq boy. ops telupa laks aki ada satu lagi housemate nama dia abonk, dia neh adik angkat aki, dia sedikit manja, maklumlah anak tunggal. Kami pon sam-sama anak yatim huhuhu, nanti aki cari pic abonk untuk di uplode dunt worry hihihihihi



  Inilah abong the pupet. yang sebelah tu memang aweks pon. tapi awek dialah, maner leh ngorat kalau nak gak mau kena hentak korang ngan aki, jangan kacau UMAH TANGGA ADIK AKI KALAU NAK SELAMAT!!!! alamak itu satu ugutan hihihihi ampun pak polisi hihihi
   Yaaaaa ampunnnkan aki..