Tajuk
: Nombor dan Operasi
Masa
: 60 minit
Standard
Pembelajaran : 6.1 Mengenal Pasti Konsep
Perpuluhan
Objektif
Pembelajaran:
Pada akhir pengajaran dan
pembelajaran, murid dapat:
a)
Menamakan pecahan perseratus. (B2D4E1)
b)
Menukar pecahan perseratus kepada perpuluhan.
(B3D5E1)
c)
Menyebut sifar perpuluhan sifar satu hinggga
sifar perpuluhan sembilan sembilan apabila disebut, dan mengikut lorekan pada
gambarajah. (B2D4E2)
d)
Melorek gambarajah mengikut perpuluhan yang
diberi. (B3D5E2)KDI: Membuat simulasi,
membuat pemerhatian analisi, idea, kenalpasti, masalah dan menyelesaikannya,
praktikkan proses kreatif.
EMK:
1.KREATIVITI DAN INOVASI:
Menghasilkan idea melalui
pemerhatian, dan menyatakan idea secara lisan.
2.SIKAP KEUSAHAWANAN:
Berani membuat keputusan
NILAI MURNI
Bekerjasama dalam kumpulan
BBB:
Petak Seratus,Kad Nombor, buku teks,gambarajah.
Refleksi
:
No comments:
Post a Comment