Pendidikan Jasmani
Tahun 6
7.45 – 8.45
|
Tajuk
:
Kebersihan dan keselamatan
persekitaran
Masa:
1 jam
Standard
Pembelajaran: 3.0
a)
Keselamatan
b)
Pengiklanan
c)
Keracunan makanan (food dumping)
d)
Barangan dan peralatan kesihatan
Objektif:
·
Membolehkan mereka mempraktikkan dirumah
·
Memastikan pengambilan makanan yang sihat dapat dibuat
·
Pengawalan penyediaan makanan di rumah
Aktiviti
·
Simulasi
·
Potongan akhbar
·
Pembentangan
·
Perbincangan dalam kumpulan
·
Mencari bahan di perpustakaan atau internet
EMK: semangat berpasukan, bertanggungjawab,
tolong menolong,
kepimpinan
BBB: Kertas A4, Kertas Mahjong, Maker
Pen
Penilaian: Pemerhatian guru
Refleksi:
|
Matematik
Tahun 1
8.45 – 9.45
|
Mata Pelajaran dan Kelas
: Matematik Tahun Satu
Tema /
Tajuk
: Nombor Hingga 100
Masa
: 60 minit
Standard
Pembelajaran : 1.2 Menama dan menentukan nilai.
Objektif Pembelajaran:
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
Menyatakan
i) Menamakan nombor hingga 100:
a) Membilang objek dalam kumpulan.
b) Menamakan nombor bagi kumpulan
objek sebagai mewakili kuantiti.
d) Menamakan angka.
ii) Menentukan nilai nombor hingga 100;
a) Menunjukkan kuantiti bagi nombor
yang disebut dengan menggunakan objek
sebenar, gambar, garis nombor dan
e) Membandingkan dua nombor dan
menyebut sebarang nombor yang terletak di
antaranya.
Elemen
Merentas Kurikulum (EMK):
· Menghasilkan idea dari pemerhatian,
menilai idea secara kritis,
fenomena dapatan makna.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Membuat simulasi,
menghasilkan idea daripada pemerhatian, mebuat perkaitan dan mengubahsuai
idea
TMK:
Abakus dan power point
NILAI MURNI DAN SIKAP
KEUSAHAWANAN:
Yakin diri, ketelitian,
tidak putus asa. Mengaitkan penambahan dalam aktiviti jual beli barang.
BBB: Buku teks dan Buku
aktiviti
Refleksi :
|
Matematik
Tahun 2
10.35 – 11.35
|
Mata Pelajaran : Matematik Tahun Dua
Tajuk
: Nombor dan Operasi
Masa
: 60 minit
Standard Pembelajaran : 6.1 Mengenal Pasti Konsep
Perpuluhan
Objektif Pembelajaran:
Pada
akhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
a) Menukar
pecahan persepuluh kepada perpuluhan.
B3D4E1
b) Menyebut
perpuluhan sifar perpuluhan satu hingga sifar perpuluhan sembilan dengan
betul.
c) B2D4E1
d) iii)
Menunjukkan nombor perpuluhan
e) 0.1 hingga 0.9 pada garis nombor
f) iv)
Melorek gambarajah mengikut
g) perpuluhan yang diberi. B3D4E1
KDI:
Membuat simulasi, membuat pemerhatian analisi, idea, kenalpasti,
masalah dan menyelesaikannya, praktikkan proses kreatif.
Elemen
Merentas Kurikulum (EMK):
• Mengimbas kembali
idea,menghubungkait dan menganalisis persamaan dan perbezaan.
TMK: Penggunaan power point
BBM Garis nombor dan Lembaran kerja muka surat
246-256
(Rujuk
Modul)
NILAI
MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN: Bekerjasama,teliti,yakin
BBM:
guli, kotak pensil, straw, lembaran kerja muka surat 156-189 ( rujuk modul)
Refleksi
:
|
Matematik
Tahun
3
12.05-1.05
|
Tajuk
: Nombor dan Operasi
Masa
: 60 minit
Standard Pembelajaran : 6.1 Mengenal Pasti Konsep
Perpuluhan
Objektif Pembelajaran:
Pada
akhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
a) Menamakan
pecahan perseratus. (B2D4E1)
b) Menukar
pecahan perseratus kepada perpuluhan. (B3D5E1)
c) Menyebut
sifar perpuluhan sifar satu hinggga sifar perpuluhan sembilan sembilan
apabila disebut, dan mengikut lorekan pada gambarajah. (B2D4E2)
d) Melorek
gambarajah mengikut perpuluhan yang diberi. (B3D5E2)KDI: Membuat simulasi, membuat pemerhatian
analisi, idea, kenalpasti, masalah dan menyelesaikannya, praktikkan proses
kreatif.
EMK:
1.KREATIVITI
DAN INOVASI:
Menghasilkan
idea melalui pemerhatian, dan menyatakan idea secara lisan.
2.SIKAP
KEUSAHAWANAN:
Berani
membuat keputusan
NILAI
MURNI
Bekerjasama
dalam kumpulan
BBB:
Petak
Seratus,Kad Nombor, buku teks,gambarajah.
Refleksi :
|
terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar
Wednesday, June 26, 2013
kecederaan dalam sukan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment