terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar

terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar
aku nak jadi hamba Allah yang bertaqwa kepada Nya

Friday, July 9, 2010

kenapa orang suka wat blog mereka jadi diari?

adakah aki tom perlu jagdikan blog beliau sebagai diari. owh tidak nanti semua orang tahu rahsia aki tom. haha lebih baik aki tom relaks- relaks sudah..
benarkah sekolah tempat praktikal anda menjadi tempat anda berseronok, adakah sekolah praktikal anda memberikan tekanan kepada anda. adakah sekolah praktikal anda memberikan pengajaran kepada anda, segala jawapan itu ada di tangan anda. jadi lu sukalah beb nak jawab apa pun.
apa pun jawapan aki tetap rahsia haha.
Solid gym
kenapa ramai orang gemar menhadirkan diri ke gym.
adkah perasaan tekanan hidupan kehidupan dapat dihapuskan di gym. Benarkah pepatah mengatakan gym suatu tempat menghilangkan tekanan perasaan.
    Benarkah kewangan bayaran kepada kita membebankan. iawapannya kehidupan kita sendiri adalah membebankan dewasa kini.
     Semua tempat kita pergi perlu di bayar, tidak ada lagi tempat yang percuma. sedangkan meletakkan kederaan pon perlu di bayar apatah lagi nak mengisi minyak dan mencuci kenderaan. Nasib sarapan pagi tadi dibelanja oleh seorang kawan yang baik hati jadi tidak perlu bayar, semoga Allah panjangkan umur dan murahkan rezeki kawan aki tom itu.
     kita perlu mendapatkan supliment pemakanan untuk mendapatkan vitamin secukupnya. badan yang sihat hasil dari makanan yang sempurna. jangan lupa melakukan workout yang secukupnya bagi membina badan yang sihat.
      Badan yang cantik macam model akan terhasil jika kita benar-benar berusaha keras tanpa bermain-maindan hanya berangan-rangan tanpa melakukan sebarang tindakan yan serius dalam kehidupan. bantuan rakan dari segi motivasi suport dan sebagainya amat penting.
       Kita akan mula BERUSAHA DENGAN LEBIH GIGIH jika kita mempunyai satu team yang saling memahami keperluan antara satu sama lain. Kelemahan individu dibantu dari a sampai z. jadi rakan-rakan dunt forget to workout to get your body, oops your own bodys become like models in the megazine.
     benarkah beli megazine man health dapat meransang kita jadi mcm model dalam majalah tu. anda cubalah berfikir sen diri bagaiman cara majalah itu dapat membantu kita, aki minat majalah gitu jika dia bagi free gift yang boleh aki bawa gi gym. bukan yang hanya disimpan dirumah tanpa ada guna haha.



  Tetapi benarkah kerja menjadi periuk nasik kepada kita. benarkah kerja membantu kita mendapatkan rezeki yang halal. Benarkah dengan kerja kita dapat mengubah diri kita. Benarkah dengan keja kita boleh memberi keluarga kita sesuap makanan adakah jika kita tidak bekerja bermaksud kita tidak mampu mengubah diri kita.
  Adakah anda berasa tekanan apabila melakukan sesuatu kerja itu, adakah rakan kerja anda membantu anda meningkatkan diri anda ataupun rakan kerja anda hanya pandai menjatuhkan air muka anda tanpa membantu anda sesen pon. Benarkah rakan sekerja kita yang selalu senyum dan berbual manis dengan kita apabila berhadapan boleh bertukar secara tiba-tiba menjadi seorang yang kejam dan tidak berhati perut memburukkan kita dibelakang kita dan berusa sepunuh tenaga menjatuhkan kita. 
  Perlukah kita hanya mendiamkan diri apabila keadaan seumpama ini berlaku. perlukah kita bertindak menyerang beliau jikaa kita mengetahui siapa individu tersebut. perlukahh kita melaporkan pada pihak berkuasa, perlukah kita slow talk dengan orang seumpama ini. ataupun benarkah ini adalah baalasan tuhan terhadap kita.? kita berusaha menegakkan keadilan bagi diri sendiri keatas kesalahan yang tidak dilakukan benarkah ini semua menjadi beban pemikiran kepada diri kita.
aki dan cara aki .
aki hanya mampu berdiam diri
aki akann berusaha mencari kejayaan
korang boleh pergi mampus dan jawablah kat padang masyar apa aki peduli. setakat berkokok sendirian, mengetuk orang yang lemah apa gunanya n the bustard will kiss their own shit.. f.off
  

No comments: