terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar

terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar
aku nak jadi hamba Allah yang bertaqwa kepada Nya

Wednesday, September 7, 2011

berkat hidup

"Keberkatan adalah merasa cukup dengan apa yang dikurniakn Nya, tenang dalam kehidupan,kepuasan pada hati sehingga mententeramkan jiwa dan menenangkan minda. Tanpa keberkatan,maka manusia tidak akan merasa tenteram dan puas. Seperti meminum air laut ketika dahaga, makin diminum akan semakin dahaga jadinya"

Sebagaimana firman Allah swt:
''Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: (Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: "Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan dari Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya.'' (Al-Baqarah 155-157)

" Ingatlah kepada Allah pada waktu senang dan susah, maka Allah akan memperhatikanmu di waktu susah." (Riwayat Tirmizi, hadis sahih)..Carilah rezeki yg halal di bumi Allah ini..sesungguhnya Allah Maha Pemberi Rezeki...Subhanallah..

No comments: