terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar

terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar
aku nak jadi hamba Allah yang bertaqwa kepada Nya

Wednesday, September 7, 2011

MasyaAllah

1.Jika ia datang kepada kamu & berkata"anak mu mati" katakan kepadanya"Sesungguhnya makhluk hidup dicptakan untuk mati & panggilan dariku (putraku) akan masuk syurga. Dan hal itu membuatkan aku gembira"

2. Jika ia datang kepada kamu & berkata"hartamu musnah" katakan padanya"Segala Zat puji bagi Allah yg Maha Pemurah Lagi memberi & Mengambil & menggurkan atasku kewajipan zakat"

3.Jika datang kepadamu & berkata"Orang-orang menzalimi ke atas kamu sedangkan kamu tidak menzalimi seorang pun" Maka katakan kepadanya" siksaan akan menimpa orang2 yang membuat zalim tidak kepada orang2 yg berbuat kebajikan"

4.Jika datang kepadamu & berkata "Betapa banyak kebaikan kamu" maka katakan"kejelekanku jauh lebih banyak daripada kebaikan ku"

5. Dan jika datang berkata "alangkah banyaknya shalatmu" katakan" kelalaianku lebih banyak dari shalatku"

6. JIka datang kepadamu berkata.."betapa banyak kamu sedekahkan" katakan" apa saya terima dari Allah lebih banyak daripada apa yang saya sedekahkan"

7.Jika ia datang berkata berapa byk orang menzalimi kamu?..katakan "orang2 yg kuzalimi lebih banyak"

8. Jika ia berkata "betapa banyak amal mu." katakan "betapa banyaknya aku bermaksiat"

9.Jika ia datang berkata "minumlah minuman keras"..katakan :aku tidak akan mengerjakan maksiat"

10.Dan jika ia datang berkata.."Mengapa kamu tidak mencintai dunia"...katakan "aku tidak mencintainya & telah banyak orang yang tertipu olehnya"

No comments: