terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar

terimalah hambu mu ini Ya Allah Hu Akbar
aku nak jadi hamba Allah yang bertaqwa kepada Nya

Friday, July 9, 2010

alamak dah jumpa, kenangan ku huhuhu


pertama kali aku sebagai anak sulung menjadi begitu touching dan termat sedih. Pertama kali aku mempunyai perasaan yang menggunung sedih sangat. actually ini tarikh salah. sebab meninggal pada 21.7.2008 tapi batu nisan neh tersalah cetak dan telah diperbetulkan huhuhu..
 everythning i do, lagu papa pandai nyanyi amatlah sedih huhuhu

kalau aki add pic papa tengah sakit elok ke tak erk. tapi lantak lah aki memang nak uplode gak aki rindu papa huhu
mama memang sedih masa neh. suara rock papa yang selalu bagi nasihat kat kami tak kedengaran lagi huhu.
aki sedih  sedih menangis kat tangga huhu










teringat time papa menyanyi lagu alycats, sedap suaranya. Kenapa aki tak pandai nyanyi macam papa. huhu. Lagu everything i do, i do it for you yang papa nyanyikan terlalu memukau dan tengiang-ngiang di telinga aki. Aki rindu saat kami pergi bercuti di Cameron Highlands. Papa aki always miss you. abang sayang papa. abang rindu papa.

papa, semua orang sayang papa.tak macam abang, ramai orang benci abng.
kenapa abang tak leh nak jadi mcm papa. u are masterpiece papa. Papa i miss you so much. 
Al- Fatihah.

papa banyak tinggalkan aki nasihat, cuma aki kadang-kadang terlupa pada nasihat-nasihat tu. Tapi Cm5696 meninggalkan banyak kenangan pada aki. Dulu papa antar aki ke Kelantan masa nak daftar masuk belajar guna kereta itu lah huhu

kalau lah papa ada tentu cm neh lagi bergaya. Maaf kan abang papa, abang tak mampu nak menjaga cm neh macam papa jaga. abang terlampau pentingkan diri abang jer. abang janji esok abang antar cuci kat kedai. Maafkan abang papa.


Papa selalu bagi motivasi yang terbaik buat aki, dan papa jer yang paham dengan kemampuan aki. Papa selalu backup aki dengan kata2nya ( memang tahap izwan neh macam tu jer) pada mulanya ayat tu mcm sakit hati nak didengar. tapi itu sebenarnya hakikat diri aki. Aki bukan bagus sangat pun. selalu jer gagal dalam buat sesuatu. Tapi papa selalu menasihati aki kegagalan menjadi tonggak utama untuk berjaya.
  Aki rasa menyesal dulu-dulu kalau papa ajak berjalan aki berat jer nak ikut papa. Selalu cakap malas nak gi la, apalah, sekarang baru aki menyesal dengan diri aki.

kesian adik ery, amir dan munira diaorang tengah exam masa tu. ery dengan UPSRnya, Amir dengan PMRnya, Munira dengan SPMnya.... namun Alhamdulillah diaorang sumer dapat result baik-baik. aki jer yang lembab sikit, tapi aki bersyukur dan sentiasa buat yang terbaik dan cuba menjadi yang terbaik.

mama sangat sayangkan papa. masa papa koma kat ICU mama hari-hari temankan papa sampailah papa ke akhir nafasnya mama tetap ada di sebelah papa. Mama tentu sedih, dia temankan papa tapi papa tak dapat temankan dia. harap-haraap aki dpat jaga mama aki dengan baik huhuhu. mama aki minta maaf selalu marah-marah mama. semua mama buat aki selalu anggap salah n anggap aki jer betul. tapi aki silap you are the best mama. ampunkan abang mama. abang banyak bersalah dengan mama jugak. Abang selalu jer tipu mama. cakap pergi lain, tapi selalu jer melencong ke tempat lain. ampunkan abang mama......

gambar neh papa dengan bapak saudara beliau, aku panggilk atuk kunyu. papa memngajar aki menghormati orang tua sejak dari aki kecil lagi. papa tak pernah ajar aku untuk kurang hajar dengan orang tua. tapi papa mengajar aki untuk menghormati orang tua. papa banyak pengalaman dalam hidup dia. rugi rasanya aki tak sempat tanya semmua pengalaman itu. aki masih ketandusan, You are the best papa..
elok aki ambil tindakan kepada sesiapa yang menghalang aki untuk berjaya. tanggungjawab menjaga keluarga juga terserah pada aki sikit-sikit sebab bahagian lain mama dah uruskan. aki pun bukan ada duit pon lagi. kejer pon tak lagi. harap aki mempunyai kekuatan mengharungi masalah yang menimpa hidup aki dan belajar dengan lebih kuat bagi menempuh hari-hari yang mendatang.

3 comments:

muniera izzatie said...

Look into my eyes, you
will see
What you mean to me
Search your heart,
search your soul
And when you find me
there, you'll search no
more
Don't tell me it's not
worth tryin' for
You can't tell me it's
not worth dyin' for
You know it's true
Everything I do I do it
for you
Look into my heart,
you will find
There's nothin' there to
hide
So take me as I am,
take my life
I would give it all, I
would sacrifice
Don't tell me it's not
worth fightin' for
I can't help it, there's
nothin' I want more
You know it's true
Everything I do I do it
for you
There's no love like
your love
And no other could
give more love
There's nowhere unless
you're there
All the time, all the
way
Don't tell me it's not
worth tryin' for
I can't help it, there's
nothin' I want more
I would fight for you,
I'd lie for you
Walk the wire for you,
yeah, I'd die for you
You know it's true
Everything I do I do it
for you..

mohd nor izwan sulaiman said...

tq kakak abang menghargai kakak. hope kita adik beradik akan berjaya dalam kehidupan kita, dan jaga mama dengan baik. mama adalah tanggungjawab kita bersama.

mohd nor izwan sulaiman said...

papa abang sayangkan papa. tolonglah papa berikan abang sedikit kekuatan mengharungi semua ini huhu..