OBJEKTIF..
1. konsp alm blajr
2. motor halus
3. ciri2 aktvt main
4. pmbljrn o gagne
5. ciri2 pmbljrn behaviorisme
6. pndidkn psikologi kohler
7. pross pmbljrn murd
8. pnddkn humanis
9. model pmprosesn mklumt-bruner,austin
10.jnis ingtn
11.pgjrn koperatif
12.model pembelajaran
13.prtumbuhn dn prkmbgn o bruce n wellcalhoun.
14.teori pmbljrn bstari
15.teori kcrdsn gagne
16.pnddkn motivasi
17.ciri guru autoritatif
STRUKTUR..
1 a- elemen psikososial
b- prinsp blik drjh sbg kominiti pmbelajarn
2 a- aktvt main dlm blik drjh
b- prmainn sosial
3 a- kcrdsn plbgai howard gardner
b- gaya pmbljrn akomodator o kolb
4 a- kategori tgkh laku manusia o skinner
b- teori pelazimn skinner
ESEI
1 a- potensi mnusia o maslow
b- teori konstruktivisme
2 a- pgjrn bntuk induktif
b- pnaakuln induktif
3 a- pgurusn blik drjh y kondusif
b- cara mngktkn krjsama dlm blik drjh
INSTITUT PERGURUAN PERLIS
(INSTITUT PERGURUAN SULTAN MIZAN)
STRUKTUR
1. 5 Elemen psikososial di dalam bilik darjah.
2. 5 Prisip bilik darjah mengikut komuniti pembelajaran.
3. Kenapa aktiviti bermain penting utk mencapai objektif pembelajaran?
4. Jenis permainan sosial.
5. 5 kecerdasan Gardner.
6. 5 gaya pembelajaran KOLB jenis akomodator. ESEI .
1.terangkan hierarki keperluan maslow
2. implikasi teori konsturktivime
3. langkah-langkah untukl menjalankan pengajaran berbentuk induktif di dalam bilik darjah
4. 5 cara utk mnjalankan penaakulan induktif dlm blik darjah
5. strategi pengurusan bilik darjah utk mwujudkan psekitaran yg kondusif
6. cara sesuai untuk tingkatkan kerjasama
No comments:
Post a Comment